Spune Zoso într-un articol despre camerele compacte cum că, respectiv, camerele bridge sunt moarte de mult. Ca mândru posesor de Fuji HS20 EXR, un mai vechi Canon SX10is şi fost posesor de Fuji S6500fd o să încerc să lămuresc puţin situaţia. Ca menţiune, camera mea „principală” e un Canon 7D, mai am un 1000D şi câteva obiective bune (care acoperă 8-400mm), cred ca pot face o apreciere destul de relevantă referitor la cele două clase.
Camerele bridge au apărut ca şi clasă de legătură între compacte şi DSLR, un fel de „struţo-cămilă” care putea oferi un obiectiv cu performanţe ceva mai bune (calitate, luminozitate,”zoom”) şi ceva mai mult control asupra funcţiilor camerei. Mai mari decât compactele, aveau loc şi de un senzor puţin mai mare deci ofereau şi un plus de calitate – asta generalizând, discuţia pe diferite modele este irelevantă.
Acum … de ce aş cumpăra o cameră bridge ?
1. „Zoom”. Probabil avantajul principal în faţa camerelor fără obiectiv interschimbabil este capacitatea de „apropiere” a camerelor bridge. Da, orice obiectiv care oferă asta are ceva probleme la capetele wide – tele, dar pentru o cameră de vacanţă este ok. Cam asta ar fi diferenţa între wide şi tele pe Fuji HS 20 EXR:
[nggallery id=24 float=center]
2. Preţul. Cei care spun „mai pun 2-300 şi iau DSLR” încă nu ştiu ce spun. La fel pentru orice alt tip de camera cu obiectiv interschimbabil (mirrorless, SLT), asta pentru că în mod sigur vei simţi nevoia unui alt obiectiv în care vei băga alţi bani, ulterior vrei o geantă mai mare că nu mai încap toate şi tot aşa. Dacă stăm să studiem imaginea la nivel de pixel se observă o diferenţa de calitate direct proporţională cu preţul, dar pentru poze de vacanţă nu cred că se justifică investiţia în altceva…
3. Comoditatea. Nu am cum să car toată ziua după mine 7D’ul şi 2-3 obiective, în schimb un bridge nu mă încurcă. Pentru „pozat” diverse este destul, în plus oferă şi posibilitatea de a trage raw.
Astea sunt principalele avantaje. Da, la nivel de 1:1 nu se compară cu un DSLR (pentru stock sau fotografie comerciala nu este ok), focusul este mult mai lent decât al unui DSLR (pentru fotografie sportivă nu e ok), în lumină slabă nu este ok (nu mai puţin ok decât camerele apropiate ca preţ) dar pentru fotografii de vacanţă sau pentru a învăţa este varianta cea mai ieftină – acoperă o plajă focală largă, funcţii manual – semi-automat, posibilitatea de a trage raw. Totul e să ştii pentru ce vrei să îţi iei camera respectivă.
Cam aşa trage Fuji HS20EXR, o cameră scoasă din fabricaţie datorită mai noului HS30EXR:
[nggallery id=25 float=center]
Referitor la ieftinirea viitoare a claselor performante, eu nu aş fi prea sigur că se va întampla. Tehnologia evoluează, dar dacă e să luam ca exemplu Nikon – camera DSLR entry level din gama lor a for lansată cu un preţ mai mare ca până acum, sticla pentru obiective e scumpă, deci bridge-ul va mai supravieţui ceva timp. Nu cred că putem spune acelaşi lucru despre compactele ieftine, ce vor fi înlocuite uşor de telefoane şi tablete…
Tags: bridge, camere, fuji, samples
Uite ca am gasit la ce visa in noaptea asta. La un HS30EXR. 😀 Imi plac mult de tot fotografiile, in special cele cu pasari, apus si flori. 🙂
Cum a fost ? Ai visat HS30-ul ? 😀 Nu am avut ocazia sa il pot compara cu HS20EXR de care sunt multumit, presupun totusi ca sunt ceva imbunatatiri.